Week 5/6, al bijna op de helft! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Week 5/6, al bijna op de helft! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Week 5/6, al bijna op de helft!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

13 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na vrijdagavond heerlijk in bed te hebben gelegen stonden we zaterdag vroeg op om weer naar Biscuit Mill te gaan. Genoten van al het heerlijke eten en mijn mede-volunteers bitterballen laten proeven, een grote hit, ze vonden het allemaal lekker! Zaterdag avond gingen we uit, het was Sarah’s laatste avond, reden genoeg voor een paar shotjes. Bij één café hebben ze iets genaamd Chili Wodka, JEMIG! Één shotje en je lichaam brandt weg, je wordt er niet bepaald dronken van, maar wel van de drie drankjes die je daarna gewoon móet atten om niet te gaan huilen. Omdat ik mijn ontgroening in de wereld van Chili Wodka een paar weken geleden al had gehad sloeg ik deze avond maar over, maar Sarah moest voor haar vertrek nog wel even ervaren wat het is. Ik heb haar niet horen vertrekken zondagochtend, maar ik heb het gevoel dat haar vliegreis niet heel aangenaam zal zijn.

Zondag hadden we het plan om Table Mountain op te gaan, maar helaas werkte het weer niet echt mee, dus hebben heerlijk de hele dag in bed gelegen en 24 gekeken. Maandag moest ik werken, maar ik voelde me al sinds zondagavond niet heel erg goed. Wel gewoon gegaan en tot half 4 gebleven, dinsdag hetzelfde verhaal.

Ondertussen voelde ik me steeds slechter, tot het moment dat ik weer net zo beroerd was als een paar weken geleden. Woensdag naar het kantoor gebeld en toen werd me gezegd dat ik maar beter thuis kon blijven. KUT! Alweer ziek en alweer dagen werk missen, maar het is niet anders. Waarschijnlijk is het een virus dat ik heb gekregen via de kinderen, nu dus maar even vol aan de pijnstillers en mijn technieken om niet in andermans schoenen te braken uit de kast halen.

Na maandag tot en met donderdag thuis te hebben gezeten gunde ik mezelf donderdag middag wel een uitstapje. Samen met Dan ging ik mee naar het wekelijkse Street Soccer Tournament. Een initiatief van een Zuid-Afrikaanse organisatie, gesponsord door Kia, Ajax Cape Town en nog veel meer. Het is een regionaal straatvoetbal toernooi waar, van vijf verschillende scholen uit de regio, vier teams van zes kinderen aan mee mogen doen. Het doel is om de kinderen na schooltijd te laten sporten om geweld en criminaliteit tegen te gaan. Alle deelnemende kindjes krijgen een t-shirtje met de logos van de sponsors en alleen dit was al genoeg om en heleboel lachende gezichtjes tevoorschijn te toveren. Het toernooi van de regio Grassy Park vond plaats in een afgelegen gedeelte van onze wijk, waar armoede en honger heerst en gangs de boel controleren. Tijdens de wedstrijdjes werd Afrikaanse muziek gedraaid, vet leuk om te zien hoe al die kindjes dansen! Omdat het een slecht deel van de wijk is werd er natuurlijk wel voor bescherming gezorgd, dus de leden van de plaatselijke gang waren ook aanwezig. Met de nodige boze blikken en af en toe een glimp van een wapen werd de orde bewaard, ok zo kan het ook ja. Al met al een leuke middag, al hing er wel een raar sfeertje, ik had het gevoel dat er ieder moment een vuurgevecht uit zou kunnen breken. Maar ik ben in één stuk thuis gekomen, zonder gaten of missende lichaamsdelen, dus laten we het maar gewoon positief bekijken, de bescherming heeft geholpen!

De rest van de donderdag en ook de vrijdag weer thuis doorgebracht, nog even helemaal uitzieken voor ik weer tussen de vieze kindjes duik! Na een paar dagen thuis was het wel weer tijd om iets te gaan doen, maar niet te veel, dus zaterdag heb ik bij een paar Nederlandse mensen van een andere organisatie lekker in de tuin in het zonnetje gezeten en zijn we naar de bioscoop geweest. Zaterdagavond weer de laatste avond van een aantal volunteers, dus de stad in geweest, niet bijzonder dus weer redelijk op tijd naar huis gegaan.

Al een aantal weken had ik het plan de Tafelberg op te gaan, maar het weer zat telkens niet mee. Zondag was een prachtige dag, maar meteen weer zo ontzettend mooi dat we onze tijd niet zwetend op een berg wilden doorbrengen. Daarom zijn we zondag naar het strand geweest, heerlijk gezwommen en in de zon gelegen, met aan het eind van de dag een prachtige zonsondergang. Na de nodige wijntjes en een echte Italiaanse pizza nog even met de blote billen de zee in gedoken en toen snel naar huis.

Aankomende woensdag ben ik precies op de helft, de tijd vliegt voorbij! De afgelopen week was nogal saai, veel thuis gezeten en weinig gedaan, dus ook vrij weinig te vertellen. Deze week ben ik er weer helemaal bovenop en ik zit vol met plannen, dus dat moet goedkomen!

Mijn plannen om naar Kruger Park te gaan in mijn laatste 2 weken zijn nogal wankel. Waar een heleboel mensen zeggen dat je het gewoon móet doen en dat het geweldig is, zijn er ook veel mensen die zeggen dat ik het beter niet kan doen, of in ieder geval niet nu en niet in mijn eentje. Dus waarschijnlijk bewaar ik dit tripje tot over een hele tijd, als ik terug kom in Afrika en niet alleen ben. In plaats daarvan ga ik waarschijnlijk met mijn huisgenootje Andre een auto huren en een week lang rondtrekken en wat meer kleine dingen bekijken. Deze week gaan we alles uitzoeken, dus als het goed is hebben we volgende week een waterdicht plan!

Xx

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.148118961928293.37535.100001905706673&l=4cb7d02955

  • 13 Juni 2011 - 11:32

    Elske:

    Allerliefste, ik wist niet dat je ziek was! Heb je soms ook herpes? Mijn telefoon doet klojo dus ik mis een heleboel of er duikt een vertraging van een dag of vier op, handig is anders. Snel skypie? Dan kun je mijn kin aanschouwen! Liefsliefsloveyoumisje nog 46 dagen!

  • 13 Juni 2011 - 11:36

    Sanne:

    Je bent een topper+ !!
    Ben echt trots op je Blondie...
    Wie had dit drie jaar geleden verwacht.

    Kruger Park moet je inderdaad gezien hebben maar beter om iemand bij je te hebben. Hoop dat je een mooi plan kan maken maar als ik het allemaal zo lees, gaat dat vast wel goed komen.

  • 13 Juni 2011 - 12:10

    Wilma:

    ben blij dat je weer beter bent. Je schrijft geweldig. Aan welke sponsor activiteit zit je denken? Let wel goed op jezelf en de wondjes goed ontsmetten. xx

  • 13 Juni 2011 - 12:54

    Marly:

    Hoihoi!

    Was je alweer ziek ja? Vervelend zeg. Hopen dat je de andere helft van je tijd in Zuid-Afrika niet meer ziek wordt! Heel veel plezier nog daar!

    xxx

  • 13 Juni 2011 - 14:24

    Ellen:

    Ha meissie, toch wel een verhaal deze week, ondanks je ziek zijn. Zo zie je maar dat er genoeg overblijft om te vertellen. Jammer dat het Krugerpark nu niets wordt, maar wel verstandig om de adviezen te volgen. Gaan we gewoon later met zijn allen :). Succes met je nieuwe project deze week. Ben benieuwd hoe dat bevalt.
    Wij zijn dus weer thuis, dus als je wilt skypen hoor ik het wel. Liefs.

  • 14 Juni 2011 - 13:33

    Oma Lange:

    Marieke,kan het niet door de brandende Chili Wodka komen,dat je
    weer ziek was,water is wel zo gezond,
    dat je vroeger dronk. Opa en Oma.
    Beterschap.

  • 15 Juni 2011 - 11:29

    Elske:

    Hahahaha oma's water-reacties zijn echt geniaal :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 15864

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: