Week 12, het einde is in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Week 12, het einde is in zicht! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Week 12, het einde is in zicht!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na de beste week in Zuid-Afrika had ik nog 10 dagen over. Maandag en dinsdag ben ik bij Building geweest, nog even twee dagen echt gewerkt. Toen de woensdagochtend bij Building mijn verjaardag gevierd en ’s middags thuis lekker taart gegeten en cadeautjes opengemaakt. Een taart gemaakt van blikjes Red Bull en mijn favoriete chipjes, beste cadeau ooit! ’s Avonds gingen we met een grote groep vrijwilligers naar Chrome om mijn verjaardag écht te vieren, dus donderdag ochtend werd ik wakker met hoofdpijn. Niet zozeer een kater, meer van de bult op mijn hoofd die ik kreeg toen ik per ongeluk de autodeur in mijn eigen gezicht duwde.

Donderdag ben ik de hele dag bij de Western Cape Street Soccer Final geweest, geweldig om te zien hoe kinderen uit verschillende communities zo blij worden van een potje voetbal! Vrijdag was een heerlijke rustdag, overdag helemaal NIKS gedaan en ’s avonds naar het afscheidsetentje van Bilal en David. Zaterdag de nodige inkopen gedaan voor het thuisfront en ’s avonds lekker op de bank gehangen met mijn zusjes.

Vandaag heb ik een babyshower van mijn zwangere nichtje, nog nooit bij een babyshower geweest dus dat wordt vast interessant!

Na vandaag heb ik nog 3,5 dag over voordat ik vertrek, maandag moet ik pre-inpakken om erachter te komen of ik een nieuwe tas moet kopen. Dinsdag ga ik nog één dagje naar Fairview om mijn kindjes te zien, woensdag langs het kantoor om mijn simkaart in te leveren en afscheid te nemen van het Projects-Abroad personeel en ’s avonds nog het afscheidsetentje met mijn familie.

Donderdag moet ik de laatste spulletjes inpakken en definitief afscheid nemen van mijn leven hier in Kaapstad en dan word ik om vijf uur opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Dan is het klaar, drie maanden, ontelbaar veel herinneringen, veel nieuwe vrienden en een tweede familie, gelukkig weet ik zeker dat dit geen vaarwel is maar een tot snel, want dat ik terug kom staat vast!

Dit is dus de laatste keer dat ik mijn literaire skills show op waarbenjij.nu, het was leuk, danku voor het lezen en eau de jus, tot in Nederland!

Cape Town, you’ve been good to me, see you soon!

xx

  • 24 Juli 2011 - 08:29

    Geheime Lover:

    Dan ook voor nu de laatste keer dat je geheime lover spreekt!
    Ik zal je vrijdag knuffelen zoals een paardenmeisje een paard knuffelt, en dat is niet mis kan ik je vertellen!

    Eau de jus groenteboertje, 3 keer is scheetsrecht dus eet wat bonen voor je vertrekt!

    Peace 'n lovin!

  • 24 Juli 2011 - 11:08

    Ellen:

    Aan alles komt een eind. Ik zal je verhalen missen, maar ben heel blij dat je weer in het echt kan zien :)
    Er komt toch nog wel een echt laatst bericht van je allerlaatste week, met afscheid én weerzien! TOT VRIJDAG!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 15864

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: