Week 10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Maandag, dag 1 van mijn missie. Met alle mooie plannen in mijn hoofd zou Masikhule nooit sluiten, maar ik was me er wel van bewust dat mijn plannen misschien niet helemaal realistisch zouden zijn, dus nam ik Deen, een aannemer, mee naar de opvang om te inventariseren wat er allemaal moet gebeuren. Ai. Best wel veel, veel te veel eigenlijk! Uiteindelijk hebben we de meest urgente dingen op papier gezet, uitgezocht hoe duur dit zal zijn en ook toen was het weer pijnlijk. Voor alleen de meest urgente dingen heb ik al veel meer dan R2000 nodig, en R2000 is het maximale bedrag dat ik van Projects-Abroad kan krijgen. Misschien toch maar de plannen aanpassen? In ieder geval eerst een keer langs het kantoor!

Dinsdag ben ik weer de hele dag bij Building geweest, een prachtige dag met geen wolkje aan de lucht, dus perfect weer om met cement te klooien. Mijn privé-projectje is één van de muren af maken en het raam een mooie rechte rand geven, iets waarvoor je geduld en een vaste hand moet hebben, dat heb ik allebei niet dus heeeee laat ik dat maar doen! Na een paar uur was ik het dus wel weer zat en ben ik met de kindjes gaan spelen, al blijkt dat toch iedere keer weer vermoeiender te zijn dan het bouwen. Mijn grote vriend Andre was dinsdag op pad geweest om seizoen zeven van 24 te vinden, dus dinsdagavond had ons leven hier weer zin en konden we weer lekker op de bank een paar afleveringen kijken.

Woensdag ben ik tot 12 uur bij Building geweest en daarna moest ik richting het kantoor. Ondanks dat ik al toegezegd had gekregen dat mijn Dirty Weekend er zou komen moest ik nog wel terug om te overleggen en het kostenplaatje te laten zien. De R2000 die ik van Projects-Abroad kan krijgen is echt maximaal, dus helaas is het niet mogelijk om alle kosten te dekken. Ook moet het Dirty Weekend eerst door het hoofdkantoor in de UK goedgekeurd worden, iets wat nog wel een maand zou kunnen duren. Veel te lang dus, want dan zit ik alweer in Nederland. Uiteindelijk heb ik, na veel gedram en gezeur, voor elkaar gekregen dat het Dirty Weekend volgende week al gaat plaatsvinden, zodat ik er zelf bij kan zijn en de dingen dus gaan zoals ik ze had bedacht. Yes! Overwinning nummer 2! Op dit moment is mijn bestelling voor de materialen in behandeling en neem ik alle kosten boven de R2000 op me, maar just so you know, GIFTEN ZIJN MEER DAN WELKOM!

Donderdag ben ik weer een halve dag bij Building geweest en ben ik erachter gekomen dat ik niet de enige josti ben die oprecht van Justin Bieber houdt. Heerlijk gevoel, dansen op de muziek van een kleuter met 20 monstertjes die je passie delen!

Donderdagmiddag ben ik met mijn twee landgenoten naar de supermarkt geweest om massa inkopen te doen voor pannenkoeken en donderdagavond hebben we meer dan 3 uur in Nazeema’s keuken doorgebracht om deze te bakken. Na dit harde werk een welverdiend drankje gedronken en toen weer in een diep coma weggezakt.

Vrijdag hebben we de pannenkoeken uitgedeeld bij Building, eten dat meer dan welkom was omdat de voorraad van bijna iedereen in de township op aan het raken was en het einde van de maand nog lang niet in zicht is. Voor de vrijdagavond hadden Andre en ik beloofd het vriendje van ons hostzusje (de papa van Adam) mee uit te nemen voor zijn verjaardag, dus om 11 uur gingen we met een leger van minderjarigen op pad om een club binnen te komen waar de minimumleeftijd 18 is, dat de logica daarvan ver te zoeken is wisten we maar al te goed. Geen verrassing dus dat we niet binnen kwamen, maar uiteindelijk een andere club opgezocht, waar ze een 10-jarige nog binnen zouden laten, iedere Rand is welkom. Leuke avond gehad, vooral omdat ons leger het zo geweldig vond!

Inmiddels is het weer zaterdag, nog minder dan 3 weken tot ik thuis ben! Vandaag lekker dagje op het strand voor de boeg, morgen M’zoli’s en vanaf maandag ga ik 4 dagen weg met Onno, Emily en David, naar Addo Elephant Park om dan toch na 2,5 maand die Big Five maar eens te zien! Of ik veilig thuiskom moeten we nog maar zien, want ik ga rijden! Jawel, aan de linkerkant van de weg, stuur aan de rechterkant, allesssss! Hadieho, hopelijk tot snel!

xx

  • 09 Juli 2011 - 09:21

    Justin Bieber:

    I was a player when I was little but now I'm bigger I'm bigger!

  • 09 Juli 2011 - 16:10

    Ellen:

    He dame, dat jij rijdt heb ons niet verteld stiekemerd! Heeft niemand anders een rijbewijs soms? Al je eerste donaties binnen :), ja dank je wel! Veel plezier maar doe rustig aan meiske, het is geen Hengelo waar je gaat rijden! Liefs!


  • 10 Juli 2011 - 09:37

    Sanne:

    Was weer even een aantal minuten genieten van je verhaal! Nog maar 19 dagen zie ik. Gaat snel allemaal... Spannend dat rijden. But i know you can. Maar wat een doorzettingsvermogen met je project! Alle credits zijn weer voor u. Succes nog even daar en we zien je snel. X

  • 16 Juli 2011 - 15:02

    Job:

    Hoi Marieke,

    Prachtige verhalen,mooi geschreven.Je zult eenmaal thuis de krantverslagen over Afrika anders lezen. Je rugzak vol ervaringen die niemand je meer afneemt. Je wordt er wijzer van, onafhankelijker. En da's heel mooi. Maar laat die rugzak geen last worden, probeer nooit een steen met je handen te vervormen, lukt toch niet. Geniet nog van je 2 weken daar, lekker scheuren in de auto.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 15854

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: