Bad luck comes in bulk?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Bad luck comes in bulk?! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Bad luck comes in bulk?!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jaa dit was niet echt een week om over naar huis te schrijven, haha en wat een grap dat is precies wat ik nu doe! Laat ik maar beginnen bij maandag, toen Nike en ik met Betty op pad gingen, op weg naar het politiebureau om aangifte te doen van mijn gestolen creditcard. Alles leuk en aardig, niks aan de hand, zonnetje schijnt, Marieke heeft net een nieuwe autoradio laten installeren enzo. Na ruim 3,5 uur wachten op het politiebureau, twee nieuwe vrienden en een proces verbaal rijker. Hopelijk is dit waardeloze handgeschreven papiertje genoeg om mijn geld terug te krijgen van de bank!

Op weg naar huis dus, nog even langs de liquorstore geweest, eenmaal thuis begon mijn badluckbulk, Betty vond dat schakelen blijkbaar maar niks, dus besloot ze dat het uit was met de pret en brak ze mijn versnellingspook. Gelukkig gebeurde dit recht voor ons huis en konden we haar nog net de oprit op duwen en veilig achter het hek zetten. Dus dat is 1.

Dinsdag, afschrijving van mijn creditcardrekening, failliet. Als ik het geld nou zelf uitgegeven had, no problemo, maar het idee dat ik nu betaal voor drie mannen die hun handen niet van mijn spullen konden houden is toch echt minder. Dat is 2.

Dinsdag ochtend werd ik pas laat wakker en precies op het moment dat ik voor het huis ging zitten, kwam mijn nieuwe vriend van het politiebureau aanrijden, zijn naam is Shaun trouwens. Hij vroeg of ik zin had (in een sigaret hahahahahah ja snappie?!) om een stukje te gaan rijden, dus uiteindelijk mijn middag doorgebracht ergens in de bergen, prachtig uitzicht op de zee, walvis gespot, baboon gespot, fijn!

Woensdag Betty naar de garage gebracht, gelukkig vertelden ze me daar dat ik haar donderdag alweer op kon halen! Woensdagavond met mijn huisgenootjes biertjes gedronken, weer een avond voor in de boeken.

Donderdag naar de garage om Betty op te halen, een veel te duur tripje met de taxi, gelukkig kon ik zelf naar huis rijden. En oeps daar komt 3, op weg naar huis, midden in rush hour op de M5 (snelweg), vond Betty dat die versnellingspook nog steeds in de weg zat, dus dat die maar weer los moest. Daar stonden we, twee blanke meisjes in een ieniemieniemetbloemenversierd-autootje, te wachten op een mechanic. Na een uur wachten konden we weer verder en kwamen we uiteindelijk veilig thuis. Ik hoopte dat dat alles was, maar nee, 4 komt er aan!

Toen we thuis kwamen stond de oprit vol, dus zette ik even mijn auto buiten de poort op de andere oprit, we zouden toch nog weggaan die avond dus ik zag geen probleem. Uiteindelijk bleven we thuis en ben ik vergeten mijn auto achter het hek te zetten, dus toen ik vanochtend wakker werd waren mijn ramen ingeslagen. Dus dat was 4. Gelukkig is er niets gestolen, maar nog steeds erg kut.

OH EN GRAPJE, er is een 5! Eigenlijk was dat 1, want dit gebeurde vorige week, maar goed ik zeg voor het gemak nu dat het 5 is. Vorige week woensdag toen we naar Longstreet gingen om te stappen, had ik mijn paspoort in Janet’s tasje gestopt. ’s Nachts toen we thuiskwamen gevraagd of ze mijn paspoort op het tafeltje wilde leggen, ja dat wilde ze wel. Donderdagochtend vertrok Janet, terug naar Canada, en ’s middags had ik het genoegen tot de ontdekking te komen dat mijn paspoort met haar mee was gegaan. Hij is nu weer onderweg naar Cape Town, maar best apart dat mijn paspoort nu meer plekken in de wereld heeft gezien dan ik!

Nouja dan is er nog een soort van 6, maar dat zijn allemaal kleine dingetjes samen. Kabel van iPhone oplader kapot en batterij leeg, dus geen telefoon, Nederlandse prepaidsimkaartje kwijt, hierdoor mijn internetbankieren moeten blokkeren, bladiebludiebla.

Dat was mijn week, klinkt het niet heerlijk dat wonen in Cape Town?! Dat dacht ik! Maarrrrrr, ondanks alles, heb ik nog steeds iedere dag kriebels in mijn buik, geniet ik van ieder moment en zou ik nergens anders willen zijn.

Vandaag gaan we naar een of ander festival iets op het strand, morgen waarschijnlijk ook een stranddag. Maandag ga ik voor het eerst langs het kantoor waar ik zal werken, rest van de week is wederom een verrassing!

Hopelijk volgende week een iets positievere update, we gaan het zien!

Liefs,

Marieke

  • 07 September 2013 - 11:26

    Sis:

    Pas op hier komt een lading geluk! Hoppaaaaa!

  • 07 September 2013 - 12:35

    Deborah:

    Hopelijk krijg je de komende weken een dubbele lading aan geluk om het ongeluk te compenseren!

  • 09 September 2013 - 10:05

    Maud:

    Maar hey, je bent wél in Kaapstad! ;)

    KOMT GOED SCHATJE!

    Veel succes vandaag, hoop dat je werkplek bevalt.

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 15856

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: