Nummer 3! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Nummer 3! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Nummer 3!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ja hoi!

Derde update alweer, inmiddels alweer bijna drie weken weg en genoeg te vertellen! Ik ga verder waar ik was geëindigd, de woensdag. Op woensdag ging ik met twee huisgenootjes naar de tattooshop, om een afspraak te maken voor de tattoo waar ik al zo lang mee bezig was, m’n olifant! Als beloning voor mezelf, dat ik het toch maar even heb gedaan én omdat ik de olifant het mooiste dier ooit vind en altijd al heb gevonden. Verder die dag weinig gedaan, hetzelfde geldt voor donderdag en vrijdag, aangezien ik een beetje ziek was, waarschijnlijk gewoon de klimaatverandering want zaterdag was ik weer topfit!

Zaterdagochtend vroeg naar de Biscuit Mill gegaan, daar ontbeten en toen weer naar de tattooshop, want ik was om 1 uur aan de beurt! Ik had het ontwerp nog niet gezien, maar toen ik hem zag was ik verkocht, het was precies wat ik wilde, dus een halfuur later lag ik klaar om te beginnen! Drie uur, veel pijn en vele koetjes en kalfjes later was ik klaar, en nu dus de trotse eigenaar van een kunstwerkje op mijn onderarm, of zeg maar gerust kunstwerk, want hij is ietsje pietsje groter geworden dan ik in eerste instantie in mijn hoofd had.

Zaterdag was sowieso een goede dag, want toen ik thuis kwam stond mijn spliksplinternieuwetweedehands autootje daar! Met de zenuwen gierend door mijn lijf toch maar een rondje gemaakt, verrek, dat gaat best goed! ’s Avonds meteen even voor iedereen in het huis door de McDonalds drive thru gegaan en behalve dat mevrouw van de bestelling mij niet kon verstaan en ik dus wel tien keer moest schreeuwen wat ik wilde, ging ook dat wonderbaarlijk goed! Bij thuiskomst kwam ik helaas wel tot de ontdekking dat mijn baby niet op slot kon, wuttufuk?! Nu ben ik niet echt een expert als het op auto’s en dergelijke aankomt, dus heb ik iedereen een halfuurtje laten klooien, maar nee, ze kon echt niet op slot. Mooi kut dus, maar gelukkig stond ze veilig achter een hek en kon ik wachten tot maandag de garage weer open was.

Zaterdagavond thuis gezeten met een aantal vrijwilligers, iets te veel gedronken dus zondag weer bijzonder weinig gedaan. Een beetje hangen, slapen, sudoku, tot de ontdekking komen dat m’n auto olie lekt, kut, dat soort dingen.

Maandag meteen de dealer gebeld, een uur later kon mijn auto op slot en kon ik weer verder. Mijn huisgenootje Gabby had om 2 uur een afspraak voor haar tattoo, dus heel optimistisch besloten gewoon naar het centrum te rijden, want ja ik heb al twee keer vijf minuten gereden dus dan moet dat ook wel lukken. Al met al die maandag al behoorlijk wat verkeerssituaties meegemaakt, good practice! Rijden in het achterlijk chaotische drukke centrum, proberen te parkeren (op een heuvel!), in de file terecht gekomen, per ongeluk tegen het verkeer in een één richtingsweg ingereden, verdwaald en de weg weer terug gevonden, ik deed een allemaal en zoals men dat wel eens zegt: Ik deed het als een baas! Maandagavond een fijn kampvuurtje gemaakt, marshmallows geroosterd en toegekeken hoe iedereen absurd dronken werd, daar heb ik wat mooi beeldmateriaal aan overgehouden.

Dinsdag moest ik Betty (ohja ik heb haar dus Betty genoemd, kan niet zo goed verklaren waarom, misschien omdat ze oud is en ik Betty een oudevrouwennaam vind, ze is in ieder geval een echte Betty en luistert bijzonder goed als ik haar naam roep!) opnieuw naar de garage brengen, deze keer om het olie lek te laten fixen en maar meteen nog even alles na te laten kijken. Om de tijd te doden naar de Cavendish Mall geweest, wat rondgelopen, mijn briljante kledingadvies gegeven, kleine cadeautjes gekocht voor Gabby en Janet die deze week weggingen, wat gedronken, etc. Aan het eind van de middag konden we Betty weer ophalen en midden in rush hour naar huis rijden, dat ging allemaal perfect, Betty loopt als een zonnetje en is nu al constant aan het ruziën met de vrouw van google maps. Een sterk eigen willetje heeft ze, maar ik ben haar gelukkig wel de baas.

Woensdag viel de regen met bakken uit de lucht, dus overdag weinig uitgevoerd, behalve even met Janet mee naar de SPCA om een kitten te bekijken. Jaja ik ga misschien een kitten adopteren, neenee mama dat is echt geen slecht idee, hij of zij kan hier heerlijk rondlopen, krijgt genoeg aandacht en kan ’s avonds lekker bij mij in bed kruipen, dan doe ik alsof het een van jullie is en ga ik hem/haar knuffelen. Dus dat.

Woensdagavond Gabby uitgezwaaid en het was Janet’s laatste avond, dat betekende dat we stad in moesten, stappen in Long Street, niet heel bijzonder, veel dronken mensen dus once again, genoeg mooi beeldmateriaal voor in mijn kluis. Wel weer een paar interessante mensen ontmoet om aan mijn contactenlijstje toe te voegen.

Donderdag vertelde mijn lichaam mij dat ik de week ervoor niet lang genoeg had uitgeziekt, want de koorts had me te pakken. Toen toch maar geluisterd en twee dagen op bed doorgebracht, lekker onder de dekens, bouillon drinken en films kijken. Vrijdagavond waren Nike en ik uitgenodigd voor een afscheidsbraai van iemand, een beetje onverstandig toch maar even gegaan, wel met mijn eigenste autootje zodat ik weg kon wanneer ik wilde.

Zaterdag fijn uitgeslapen, de regen viel wederom met bakken uit de lucht dus echt zin om naar buiten te gaan had ik toch niet. Uiteindelijk wel op pad gegaan, naar Mabu Vinyl, de platenwinkel uit Searching for Sugar Man. Voor mensen die geen flauw idee hebben wat dit is: mooie muziekdocumentaire, deels over Zuid Afrika, leukmooiprachtigkijkendus! Verder zaterdag weinig gedaan, wat gehangen bij Waterfront, lekker gegeten en ’s avonds thuis films gekeken onder het genot van een paar biertjes.

Zondag rustdag, zondag ZONdag?! Yes, de eerste dag van de lente was het weer zowaar een beetje beter. Voor een paar uurtjes maar helaas, want net toen wij op het punt stonden om naar het strand te gaan begon het weer te regenen, dus uiteindelijk maar thuis gebleven en weer een dag doorgebracht met films. Het begint een beetje standaard te worden! Maar vanaf morgen wordt het weer als het goed is beter, dus dan ga ik eindelijk zien hoe Cape Town is met mooi weer, volgens velen een paradijs, ik ben benieuwd!

Maandag ga ik maar weer eens wat nuttige dingen doen, langs het politiebureau om na 2 weken alsnog aangifte te doen voor mijn gestolen creditcard, op zoek naar een autoradio en iemand om die te installeren, Betty pimpen, dat soort dingen. Wat de week verder brengt weet niemand, South Africa is full of surprises!

Dus doei voor nu, tot de volgende update!

Liefs,

Marieke


PS: Mocht iemand de behoefte hebben mij een laat verjaardagskaartje, vroeg valentijnskaartje of zeer welkome voorraad pepernoten te sturen, dit is mijn adres!

Marieke Lange
12 Lake Road (Opposite BP)
7941 Grassy Park
Cape Town
South Africa

  • 01 September 2013 - 20:13

    Ellen Lange:

    Ha meis, weer een mooie update van je bezigheden. Fijn dat je zo goed met Betty overweg kunt!
    Klopt je adres dat je doorgeeft wel helemaal. Ik heb van jou 7841 Grassy Park doorgekregen.
    Tot Skypes! xxxx

  • 02 September 2013 - 13:19

    Wilma:

    Hoi Marieke,
    Je kunt het weer beeldend verwoorden. Blij dat je het naar je zin hebt. Haal tussendoor wel adem voor je volgende avontuur. Een foto van Betty lijkt me ook wel aardig. Hou je taai. liefs Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 15870

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: