Hoi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Hoi! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Hoi!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

09 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi!

Bijna twee maanden weg, veel te vertellen! Voornamelijk goed nieuws, dat is dan weer fijn! Ook een klein beetje slecht nieuws.

Beginnen met het slechte nieuws dan maar? Voor de niet-Facebookgebruikers, mijn lieve schattige baby Bless waar ik de vorige keer over vertelde, heeft het niet gehaald. :( Ze was te ziek en klein en zielig om de poezengriep te overleven, dus een week nadat ik haar had gered van gemene kattenvrouw is ze overleden.

Redelijk ongepland is diezelfde dag Bless II met mij mee naar huis gegaan, gered van dezelfde gemene kattenvrouw, het is een jongetje! Volledige naam: Mr Bless II, in loving memory of zijn zusje dus. Dit monstertje is inmiddels bijna twee weken geleden met mij mee gegaan, groeit als kool, is niet (meer) ziek en rent en vliegt de kamer door. Vandaag is hij precies zes weken oud en hopelijk komen er daar nog heel veel bij. FIJN!

Jaja nog meer goed nieuws, vandaag heb mijn laatste twee examens gehad, in totaal heb ik er nu vijf gehad en alle vijf dik vet goed gemaakt en dus gehaald! Dit wil zeggen dat ik voorlopig nog niet terug naar Nederland hoef en maandag mag beginnen op de werkvloer. Of ik daar lang zal zijn is nog maar de vraag, want ik ben op dit moment ook in gesprek met een ander bedrijf dat interesse heeft in mijn geweldige Nederlandse skills en daarvoor meer dan het dubbele biedt dan wat Lufthansa nu betaalt. Voor mij ook interessant dus!

Én! Mijn standaard achtergrond geluiden van geschreeuw, sirenes en zo nu en dan pistoolschoten gaan veranderen. Gisteren ben ik samen met mijn collega Martine gaan kijken bij een huisje in Observatory, helemaal verliefd! Schattig huisje met drie slaapkamers, twee badkamers, een ruime woonkamer, keuken, berghok, tuin en plek voor twee auto’s op de oprit. Daarnaast ook een heel stuk dichter bij het centrum en in een fijne buurt, winwinwin situatie. Meteen contact opgenomen met de eigenaresse, begin volgende week kunnen we het contract tekenen en 1 december kunnen we ons nieuwe paleisje betreden!

Dat is het voor nu, moet natuurlijk ook niet overdrijven met het goede nieuws. Nog twee dagen en dan ga ik voor het eerst sinds ik begonnen ben met werken écht genieten van mijn weekend, niet studeren of stressen over examens, maar gezellig naar het Holi Festival of Colours Cape Town en de bijbehorende brakke zondag in bed.

Hopelijk volgende keer net zo veel goed nieuws als nu, ik stem voor!

Ohja, ik vind dat ik nog redelijk netjes ben qua jaloersmakende foto’s, aangezien het er nog 0 zijn, maar ik kan je zeggen: WEES JALOERS! De lente is nu echt begonnen, het is iedere dag heerlijk zonnig en warm, ik heb het mooiste uitzicht van de wereld en ik heb iedere dag een vakantiegevoel, wat wil een mens nog meer?! Fatsoenlijke kaas zou fijn zijn, maar ook die heb ik inmiddels gevonden, yes!

Adieu voor nu, tot snel!

Liefs,

Marieke

  • 09 Oktober 2013 - 22:35

    Kaashaas:

    Goede kaas is kaasschaaf!

  • 10 Oktober 2013 - 17:53

    Wilma:

    Hoi Marieke,
    Gefeliciteerd met je behaalde examens. Fijn om te horen dat alles goed gaat. Mooi dat je nu je eigen woning hebt gevonden. Klinkt goed allemaal. Volgende week veel succes op de werkvloer. liefs Wilma

  • 30 Oktober 2013 - 17:31

    W.Lange:

    Hallo Marieke.Je laatste e-mails nu pas gelezen.Wij horen meestal van je ouders het laatste nieuws.
    Andere baan misschien en mooie wwonruimte. Je hebt gehoord van het 60 jarige trouwfeest ?
    Plotseling stond Zondag 13 Oct.een grote rode autobus vol met familie en kinderen enz.
    voor de deur,wij wisten van niets.De apen van Wilco,die hij 30 jar geleden in een bus had verloren,
    en later in een volgende busrit onder geklap van de passagiers terugkreeg,stonden ook nu voor het raam.Wat een leuk idee van Ed,om een oude gerenoveerde TET bus,te huren.Met ons gaat het redelijk goed. Opa en Oma Lange

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 15807

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: