Hoihallo! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu Hoihallo! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Lange - WaarBenJij.nu

Hoihallo!

Blijf op de hoogte en volg Marieke

22 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoihallo!

Alweer ruim een maand weg, begonnen met de training voor mijn werk en genoeg te vertellen! Allereerst moet ik even mijn blijdschap met jullie delen, twee weken geleden werd ik gebeld dat ik mijn nagezonden spullen op kon halen van het vliegveld, dus inmiddels heb ik al mijn geliefde spullen weer en mama is zelfs zo lief geweest pepernoten op te sturen! Heel fijne dag was dat dus, ik ben weer compleet.

Verder inmiddels ook mijn eigen kamer, want een kamer delen met vrijwilligers is gezellig, maar nu ik met de training ben begonnen is het heel prettig dat ik mijn eigen plekje heb als ik thuis kom na een lang dag!

Training dus, afgelopen maandag begonnen, op dat moment nog vol goede moed. Om zes uur op staan, klaarmaken, minibus, trein, stukje lopen, half negen op het kantoor. Al halverwege de dag zonk de moed me in de schoenen, allereerst door de overkill aan informatie, daarnaast omdat maandag werd verteld dat we in totaal vijf exams moeten maken en ieder exam met minimaal 80% moeten halen anders is het ajuu! Jaja the pressure is on! En ja dat is vervelend, maar op zich zou het geen ramp hoeven zijn, ware het niet dat mijn visum is uitgeschreven voor GTS, wat wil zeggen dat als zij mij ontslaan, mijn visum direct ophoudt en ik terug moet naar Nederland. Nog wat extra pressure dus, alsof het niets is. Om half zes werden we los gelaten en begon mijn reis naar huis, een mooi moment om nog eens alles in mijn hoofd te herhalen, maar dat hielp niet echt, ik was nog steeds moe, bang en gestresst.

Verder was mijn hele week hetzelfde als deze maandag, opstaan, training, naar huis, studeren, slapen. Geen sociaal leven, geen ontspanning, feest!

Wat we precies moeten leren voor die exams wil je weten?! Ik zal het je vertellen. Alle vliegvelden in de wereld hebben een drielettercode, zoals waarschijnlijk iedereen wel weet is die van Schiphol Airport AMS. Zo heb je er nog een paar honderd en aan ons de taak om al die codes te kennen van de vliegvelden waar Lufthansa op vliegt. Ik kan je zeggen, dat zijn er best veel! En nee, er zit geen logisch systeem in. Daarnaast moeten we ook weten waar die vliegvelden zich bevinden, dus olé topografie leren van de hele wereld. En dan als laatst de Star Alliance. Sommige vluchten kan Lufthansa zelf niet aanbieden en daarvoor is de Star Alliance, een samenwerking tussen 27 vliegmaatschappijen, ik moet weten welke 27 dit zijn. Die vliegmaatschappijen hebben ook weer allemaal een code, die moet ik weten, en hebben één of meerdere hubs (de vliegvelden vanaf waar ze vliegen), dus die moet ik ook kennen, inclusief waar deze hubs zich bevinden op de kaart.

Dat zijn de geography exams, drie in totaal, daarnaast nog twee product exams, die gaan dus over je kennis van het systeem en zijn beter te doen omdat je hier je aantekeningen bij mag houden.

Vrijdag had ik mijn eerste geography exam en vol trots kan ik vertellen dat ik ben geslaagd! Ik had een score van………. 100%! Dat geeft hoop voor de volgende exams, die ik ook zeker moet halen, want ik wil nog niet terug naar Nederland!

Na deze eerste en zeer vermoeiende week was ik van plan vrijdag mijn succes te vieren, uiteindelijk viel ik na wijntje twee tegen negen uur al in slaap.

ZAAAAAAAAAATERDAG (deed ik niets wat ook wel later mag tudududu). En nee dit mocht echt niet later, ik zat al ruim een week te wachten op de kitten die mij was beloofd, maar helaas was de man die hem zou komen brengen nog steeds niet langs geweest en ik wist ook behoorlijk zeker dat hij niet meer zou gaan komen. Dus, kittenjacht! Samen met Shaun naar Lavender Hill gereden (township) en binnen vijf minuten was het raak. Een superlief klein schattig zwart katje, drie weken oud, klaar om mee te nemen. Normaal gesproken moet je zo’n jonkie nog helemaal niet bij zijn mama weghalen, maar de eigenaresse van dit lieve beestje is erg bijgelovig, wilde zo snel mogelijk van deze kwaadaardige zwarte kat af en had hem zelfs in een aparte doos gestopt, weg van zijn moeder en broertjes/zusjes. Ze was eigenlijk van plan hem ergens te dumpen want ze wilde hem niet in haar huis hebben. Ik nam hem in mijn armen en was verliefd. Say hello to the newest crazy cat lady.

Het arme diertje mist de warmte en melk van zijn moeder, dus heb ik hem de hele nacht bij mij in bed gehad in een fleecedekentje, terwijl ik melk gaf uit een fles. Hij is nog wel naamloos, maar een passende naam zal zich vast snel aandienen.

Vandaag ga ik met mijn huisgenoten naar Mzoli’s, vast studeren voor mijn volgende exam en uiteraard kroelen met mijn nieuwe vriendje. Vanaf morgen weer de hele week training, gelukkig heb ik het vooruitzicht dat ik zaterdag naar een Springboks wedstrijd ga, zin in!

Eau de jus! (<3 sis)

Liefs,

Marieke

  • 09 Oktober 2013 - 01:32

    Job:

    Hallo Marieke,

    Na al je verslagen te hebben gelezen denk ik dat ik toch een saai leven heb. en velen met mij.
    In Nederland zou je onmiddellijk 10 instanties voor je deur hebben staan om je (al dan niet gewild) bij te staan. En daar zijn al die vreselijke dingen dagelijks gebruik. Hebben ze daar ook ADHD? Of een klachtenlijn voor werkzoekenden die onheus zijn behandeld door het UWV?
    Waarschijnlijk niet en is het leven daar zoals Darwin het ooit ontdekte; ieder voor zich ( en natuurlijk niet god voor ons allen).
    Wanneer je doorzet, en dat ga je zeker doen, zul je als een andere Marieke terugkomen; gelouterd, wetend dat er meer is in de wereld dan die wij kennen. een onbetaalbare bagage die niemand je ooit kan afnemen. Koester dat, ondanks dat het soms moeilijk is.
    Ik wens je een fantastische tijd in dat prachtige land en hoop dat je blijft genieten.
    Groeten van allen uit Apeldoorn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 20 Jan. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 15857

Voorgaande reizen:

01 Mei 2011 - 29 Juli 2011

Kaapstad

14 Augustus 2013 - 30 November -0001

Cape Town 2.0

Landen bezocht: